Faq Sections

Over OPI
Wat is het verschil tussen nagellak, gellak en klassieke gel?

Bij OPI bieden we naast de klassieke nagellak ook Infinite Shine (een langhoudende nagellak), Gelcolor (semi-permanente lak), Diamond Gel (Klassieke Gel) en Dipping Powder aan. Een uitgebreide uitleg kan je in deze blogterugvinden.


Waar staat OPI voor?
Bij OPI komen kwaliteit en gezondheid van de natuurlijke nagel op de eerste plaats. Verder staat OPI België-Luxemburg voor een extreme klantgerichtheid. Wensen, problemen of vragen worden steeds omgezet in een oplossing op maat. We streven er naar steeds de beste service aan te bieden! Wil je graag meer weten over ons merk, ons bedrijf en ons team? Neem dan zeker een kijkje op de ‘Over ons' pagina.

Hebben jullie fysieke winkels?
Ben je een professional in de beauty sector met een geldig btw nummer? Dan verwelkomen we jou graag in onze showroom te Neder-Over-Heembeek (Peter Benoitplein 15 E/F, 1120 Brussel). Voor onze showroom bevindt zich een grote parking waar je makkelijk je auto kwijt kan.

Wat zijn de openingsuren van de showroom?
Onze showroom is geopend van maandag tot donderdag van 09:30 tot 12:00 en van 13:00 tot 17:00 en op vrijdag van 09:30 tot 12:00.

Ik wil een opleiding volgen. Kan ik dit bij OPI doen?
Bij OPI kan je terecht voor een privé-opleiding. Samen gaan we op zoek naar een geschikte datum en bepalen we het onderwerp van de cursus. Je kan ons op werkdagen telefonisch bereiken via 02/268.24.77 of via het contactformulier.

Show More >>
Bestellingen
Ik heb nog geen account. Moet ik één aanmaken om een bestelling te kunnen plaatsen?

Om een bestelling bij ons te plaatsen, heb je inderdaad een account nodig. Met die informatie kunnen we namelijk je bestelling bij jou bezorgen.


Ik ben op zoek naar een specifiek product. Hoe kan ik dit vinden?
Als je een product niet onmiddellijk terugvindt op de webshop, kan je steeds onze zoekfunctie gebruiken. Die vind je links bovenaan op de webshop. In de zoekbalk kan je zoeken op referentiecode of op naam. Klik op enter en je krijgt meteen enkele zoekresultaten te zien.

Ik heb een bestelling geplaatst, maar geen bevestigingsmail ontvangen.
Vooraleer je je zorgen maakt, vergeet zeker niet bij je ongewenste e-mails te kijken. Heb je ook daar geen bevestigingsmail gekregen? Dan kan je best even contact opnemen met onze klantenservice via het contactformulier.

Ik heb me bedacht en wil mijn bestelling annuleren. Hoe kan ik dit doen?
Wil je je bestelling annuleren, dan neem je best zo snel mogelijk contact met ons op. Dit kan telefonisch via 02/268.24.77 of via het contactformulier. Indien je bestelling nog niet is klaargemaakt, dan annuleren we eenvoudig je bestelling. Indien je bestelling reeds klaarstaat voor de vervoerder, dan kunnen we dit helaas niet meer annuleren.

Ik heb een artikel ontvangen dat ik niet heb besteld.
Wanneer je een artikel ontvangt dat je niet hebt besteld, dan is er iets misgelopen bij het maken van je pakket. Onze excuses hiervoor! Neem dan best even contact op met onze klantenservice via het contactformulier of telefonisch (02/268.24.77). We lossen dit probleem dan zo snel mogelijk voor je op.

Show More >>
Kortingscodes
Ik heb een kortingscode. Waar vul ik deze in?
Indien je een kortingscode of cadeaubon hebt, kan je deze gebruiken tijdens de eerste fase van het bestelproces waar je de samenvatting van jouw winkelmandje ziet. Links onder de lijst met producten zie je een invulveld ‘Waardebonnen’. In dit veld kan je jouw kortingscode invullen. Klik op ‘Oké’ en jouw korting wordt automatisch verrekend. Je kan nu verder gaan met afrekenen.

Mijn kortingscode werkt niet. Wat nu?
Werkt je kortingscode niet? Kijk dan even na of deze nog geldig is en welke foutmelding het systeem geeft. Lukt het nog steeds niet? Neem dan best even contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

Verzending en Levering
Hoeveel bedragen de verzendingskosten?

De verzendkosten zijn als volgt: totaal bestelling incl. BTW €0-€338 België; Luxemburg; Frankrijk: €6,05 excl. BTW; €9,86 excl. BTW; €11,77 excl. BTW. Meer dan €338: gratis; gratis; €11,77 excl. BTW


Wanneer ontvang ik mijn pakketje?
Je ontvangt je pakket 2 werkdagen na het plaatsen van je bestelling. Zodra jouw betaling geaccepteerd is, is jouw bestelling klaar voor verwerking. Bij een overschrijving vooraf, kan dit enkele werkdagen duren. Bestellingen die op een werkdag voor 12u worden geplaatst, kunnen in de meeste gevallen de volgende dag al worden verzonden. Bestellingen die geplaatst zijn op vrijdag of in het weekend, worden op maandag verzonden. Zodra je pakket verzonden is, bedraagt de levertermijn 1 werkdag.

Wat is de leveringstermijn?
Van zodra je pakket verzonden is, bedraagt de leveringstermijn 1 werkdag. Je ontvangt je pakket dus maximaal 2 dagen na het plaatsen van je bestelling (indien dit op een werkdag is gebeurd).

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra jouw pakje wordt verstuurd, word je per sms en/of e-mail op de hoogte gebracht door onze vervoerder. In de e-mail staat een link die jou de mogelijkheid geeft het pakje te volgen aan de hand van een trackingcode. Hiermee kan je het traject van jouw pakket en de exacte leverstatus volgen. Daarnaast ontvang je op de dag van de levering een sms of e-mail met de tijd van levering.


Kan ik mijn bestelling ophalen in een afhaalpunt of winkel?

Wil je je bestelling graag ophalen in onze showroom te Neder-Over-Heembeek? Geen probleem! Bij het afrekenen kan je bij verzendmethode kiezen voor de optie ‘pick-up in de showroom’. Van zodra je pakketje klaarstaat voor afhaling, ontvang je een mailtje van ons. Ophalen in een afhaalpunt is momenteel niet mogelijk.


Show More >>
Betalingen
Kan ik veilig winkelen op de website www.opi-belgium.be?

OPI biedt verschillende betaalmogelijkheden aan waardoor wij je veilig winkelen kunnen garanderen.


Welke betaalmethodes bieden jullie aan?
OPI biedt de volgende betaalmogelijkheden aan: - Betalen met Maestro/Bancontact: Wanneer je kiest om te betalen met Bancontact/Maestro, zal je tijdens het betalingsproces omgeleid worden naar de betaalomgeving van jouw bank. Bij deze betalingswijze wordt de betaling direct afgeschreven. Om te betalen met Maestro, selecteer je deze betaalmethode bij het uitchecken. Je wordt dan meteen doorgestuurd naar een andere pagina. Hier kan je je betaling afronden. - Betalen met kredietkaart: Wanneer je kiest om te betalen met kredietkaart, zal je tijdens het betalingsproces omgeleid worden naar de betaalomgeving van jouw bank. Hier kan je je betaling afronden. - Betaling via bankoverschrijving vooraf: Bij de betaalwijze overschrijving, ontvang je de gegevens om een overschrijving uit te voeren. Afhankelijk van je bank, moet je rekening houden met een verwerkingstijd van maximaal 5 dagen. Zodra we je betaling hebben ontvangen, maken we de bestelling klaar voor verzending. Bestellingen worden automatisch geannuleerd als uw betaling niet is ontvangen binnen 21 kalenderdagen nadat de bestelling is geplaatst.

Kan ik een factuur krijgen van mijn bestelling?
Na het verwerken van je bestelling, bezorgen we jou automatisch een factuur via mail.

Retour en Terugbetalingen
Hoe kan ik een artikel retourneren?
Wil je na ontvangst een product uit je bestelling retourneren? Dan neem je best zo snel mogelijk contact met ons op. Dit kan telefonisch (02/268.24.77) of via het contactformulier. We leggen je op dat moment graag uit hoe dit gebeurt en wat de voorwaarden zijn. Opgelet: het retourneren van producten kan enkel als het ongeopend en ongebruikt is. Als jouw retour niet conform deze richtlijnen gebeurt, zal de retour geweigerd worden.

Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling van het geretourneerde product?
We zullen je terugbetaling uitvoeren binnen 14 dagen na ontvangst van het retourpakket. Heb je na 14 dagen nog geen terugbetaling ontvangen? Dan neem je best even contact op met onze klantenservice. Dit kan telefonisch (02/268.24.77) of via het contactformulier.

Hoe ontvang ik deze terugbetaling?
Het geld wordt teruggestort op het betaalmiddel dat je hebt gekozen bij het plaatsen van je bestelling. Dit kan je zichtrekening zijn die aan je bancontact of creditcard is gekoppeld of je PayPal account.

Kan ik mijn producten ook omruilen in de showroom?
Producten omruilen in de showroom is inderdaad mogelijk. Echter vragen we om steeds je factuur mee te brengen. Zonder factuur kunnen de producten helaas niet omgeruild worden.

Mijn Account
Hoe maak ik een account aan?
Om een account aan te maken klik je rechts bovenaan de homepage op account. Hier kan je je aanmelden. Als je nog geen account hebt, klik je onderaan de kader op ‘Geen account? Maak er één aan’. Vervolgens verschijnt er een pagina waar je al je gegevens moet invullen. Vergeet zeker niet je BTW-nummer in te vullen, zonder kunnen wij jouw account niet valideren. Vul de vragen in en volg de stappen. Klik nu op ‘Registreren’. Van zodra je account werd aangemaakt, ontvangen wij een mail. Heb je alles correct ingevuld? Dan zal je account binnen de 3 werkdagen door ons team worden goedgekeurd. Van zodra dit gebeurd is, ontvang je een e-mail en kan je bestellingen plaatsen.

Hoe pas ik mijn gegevens aan?
Om de persoonlijke gegevens van je account aan te passen klik je rechts bovenaan op je naam. Vervolgens klik je op het icoontje ‘Informatie’. Je kan nu je gegevens wijzigen. Vergeet niet op opslaan te klikken.

Het inloggen mislukt steeds. Wat nu?

Kijk steeds na of je op de correcte website zit. Particulieren kunnen shoppen via www.opi-shop.be, professionals met een BTW nummer in de sector kunnen terecht op www.opi-belgium.be. Zit je op de juiste website? Kijk dan ook je logingegevens na. Kan je je nog steeds niet aanmelden? Dan neem je best even telefonisch (02/268.24.77) contact op. Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9u30 tot 17u30.


Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Om je wachtwoord te wijzigen klik je rechts bovenaan op je naam. Vervolgens klik je op het icoontje ‘Informatie’. Hier kan je je wachtwoord wijzigen. Vergeet niet op opslaan te klikken.

Help, mijn wachtwoord werkt niet!
Kijk na of je zeker het juiste wachtwoord hebt ingevoerd. Lukt het nog steeds niet? Dan kan je je wachtwoord steeds zelf wijzigen. Log in en kies voor ‘wachtwoord vergeten’.

Show More >>
Starten met OPI
Ik wil OPI graag gebruiken in mijn salon. Hoe kan ik hiermee starten?

Ben je al klant bij ons? Dan kan je je producten heel eenvoudig online bestellen. Ben je nog geen klant? Dan maak je best eerst een klantenaccount aan. Van zodra je account werd goedgekeurd, zal je bestellingen kunnen plaatsen. Wil je toch graag wat meer uitleg of wil je de kleuren in het echt zien? Dan kan je steeds een afspraak maken in de showroom. Hiervoor kan je mailen naar info@opi-belgium.be.


Kan ik een catalogus aanvragen?
Aangezien ons gamma steeds evolueert en OPI jaarlijks meerdere collecties op de markt brengt, werken we zonder catalogus. Alle producten zijn te raadplegen op de website.

Kan ik een prijslijst aanvragen?
Aangezien ons gamma steeds evolueert en OPI jaarlijks meerdere collecties op de markt brengt, werken we zonder prijslijst. Alle prijzen zijn te raadplegen op de website.

Ik wil eerst het merk testen, kan ik een introkit bestellen?
Wat fijn dat je interesse hebt in OPI! Om het merk te testen zijn de introkits zeker een goed idee. Deze kan je vinden onder het tabblad ‘Starterspakket’ op onze website. Vervolgens kies je het gewenste pakket en voeg je dit toe aan je winkelmandje. Afrekenen en testen maar!